Futóbolondok és kalandjaik - Utolsó kommentek
blfr8@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://oberwaldmeister.blog.hu/2019/07/15/a_toxikus_kenyelem/full_commentlist/1#c37433630
Válasz erre: A toxikus kényelem
2019-07-17T16:12:16+02:00
2019-07-17T16:12:16+02:00
MEDVE1978
http://blog.hu/user/74995
<a href="https://oberwaldmeister.blog.hu/2019/07/15/a_toxikus_kenyelem?full_commentlist=1#c37431916" class="reply_nick_881043" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37431916 );">@Tompahawk</a>: Ahhoz amit írok egy emelkedő szintű politikai nyomásra van szükség és ez jelenleg is folyamatban van a fejlett világban, bár mint mindenhol itt is "szóródik" a figyelem. A szóródáson azt értem, hogy a zöld pártoknak, zöld szervezeteknek is rengeteg különböző "agendája" van, ami megakadályozza az effektív fellépést. Kezdjük azzal, hogy a zöldek döntő többsége társadalmi szempontból is egalitariánus, tehát baloldali, ami választhatatlanná teszi őket egyes csoportok számára, de a másik oldalon azt is megakadályozza, hogy értelmes célokban gondolkodjanak. A német zöldek például kifejezetten kártékony hatást gyakoroltak a hazájuk klímájára, amikor bezáratták az atomerőműveket. Bár a CDU megtette ezt a népszerűségért, de a másik oldalt meg továbbra is nyomatta a szénerőműveket, amik sokkal jobban szennyeznek. A baloldaliságból adódóan inkább adóztatási és tiltáskultúrájuk van, aminek van hatásfoka, de az ösztönzéseké jóval nagyobb. Abba kellene pénzt fektetni, hogy valaki kitalálja, hogy a szennyezést hogyan lehet átalakítani, kevésbé szennyezően működni és ezt tömegméretekben előállítani. <br />
Az egyik szinte egyetlen klímabarát összefogás a magaslégköri ózon csökkenésének, az ózonlyuknak a visszafogása volt. Ezt 1989-ben döntötték el és van egy egyszerű oka, hogy miért működött: voltak elérhető árú kiváltó technológiák, nem kellett abbahagyni a hűtőszekrény vagy dezodorgyártást emiatt.<br />
<br />
Sírunk a műanyagpalackok és zacskók miatt, meg hogy elöntik a világot. Ez érthető és viszonylag egyszerűen kezelhető: minden műanyag zacskó 50 Ft adó, rögtön visszaesett a szennyezés. A műanyag vagy fémpalackokra pedig be lehetne vezetni betétdíjat. A németeknél, osztrákoknál van ilyen. Elmész Bécsbe egy koncertre, kapsz egy kemény műanyag poharat 1 EUR betétdíjért. A végén visszacserélheted. A sörösdobozt szedik ahogy csak tudják, mert jelentős pénz a betéti díja.<br />
<br />
Az egyén szerepe és példamutatása, amit te írsz, az egy szép dolog, de ahogy írtam, te hiába teszed ki a lelkedet, ha melletted Mustafa az arab kereskedő mindenkinek fekete zacskót ad számtalanul, minden vásárláshoz. Már nem emlékszem, hogy Jordániából, Egyiptomból vagy Tunéziából volt az az emlékem, hogy az ország zászlaja lehetne akár a fekete nejlonzacskó is, annyi van.<br />
<br />
A világ 2017-ben 37 mo tonna CO2-t lőtt ki a légkörbe. Ebből Kína 10 mo-t, az USA 5-t. Az EU 3,5-t. Tehát Kína harmadát... (Magyarország 50.000 tonnát, tehát Kína 0,5%-át...).<br />
Hiába nem dohányzol, ha gyárkémények állnak melletted...
https://oberwaldmeister.blog.hu/2019/07/15/a_toxikus_kenyelem/full_commentlist/1#c37431916
Válasz erre: A toxikus kényelem
2019-07-17T08:37:01+02:00
2019-07-17T08:37:01+02:00
Tompahawk
http://blog.hu/user/881043
<a href="https://oberwaldmeister.blog.hu/2019/07/15/a_toxikus_kenyelem?full_commentlist=1#c37430276" class="reply_nick_74995" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37430276 );">@MEDVE1978</a>: Igazad van az első bekezdésben, de aztán mégis arra jutsz, hogy ez politikai - felülről megoldható - kérdés. <br />
Társadalommérnökösködni nem akartam. Pont ezért maradtam a fogyasztónál. Trendek erősítése, tudatos fogyasztás még nem minősül bárddal formálásnak. Például: Hentesnél húst jelszóval még a párizsit is rúdból szeletelik a szemed előtt és teszik papírba. Nem olyan baromi nagy öncsonkítás, mégis kevesebb a szemét mintha lekapnál egyet a hűtőpolcról, ráadásul a szelet vastagságával is lehet játszani. <br />
Szerintem érdemes, - mindenféle elvárások nélkül a sikerre - hangot adni ennek. Ahogy a jegesvíz challenge a facebookon, talán a környezettudatos fogyasztás is találhat követőkre.<br />
<br />
Én a politikába nem folyok bele, mert ott nem tudja a jobb kéz mit csinál a bal, mindenesetre útálják egymást. Nem várok onnan semmit. A nem teljesen hülye emberektől várok kis lépéseket. Mert soha nem késő elkezdeni valamit jól csinálni, még akkor is ha már megszoktuk ahogy van.
https://oberwaldmeister.blog.hu/2019/07/15/a_toxikus_kenyelem/full_commentlist/1#c37431880
Válasz erre: A toxikus kényelem
2019-07-17T08:21:43+02:00
2019-07-17T08:21:43+02:00
Tompahawk
http://blog.hu/user/881043
<a href="https://oberwaldmeister.blog.hu/2019/07/15/a_toxikus_kenyelem?full_commentlist=1#c37430010" class="reply_nick_776470" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37430010 );">@clemens</a>: Nem féltem a gazdaságot az összeomlástól csak mert néhány új trend megjelenik. Újrahasznosítás. energiahatékonyság, bio, fair-trade, belföldi turizmus, sportos életmód mind mind a gazdaság dolga. Nem omlik bele, sőt, még egy két dinoszauruszfaj (olajvállalatok) kipusztulásába sem halna bele. Ha nem éri meg plasztikba fektetni, mert kevesebben veszik, fektetnek másba, mondjuk újrahasznosításba. <br />
Az emberek ugyanannyi pénzt költhetnek a boltban, csak nem új zélandi alma (plasztikmatricával plasztiktálcán) kapható egy szabolcsi tescóban, mert nem vennék.
https://oberwaldmeister.blog.hu/2019/07/15/a_toxikus_kenyelem/full_commentlist/1#c37430276
Válasz erre: A toxikus kényelem
2019-07-16T16:46:05+02:00
2019-07-16T16:46:05+02:00
MEDVE1978
http://blog.hu/user/74995
Bocs, de utópista és sehova nem vezető írás. Rengetegen próbáltak már társadalom-mérnökösködni és az alapvető emberi természetet megváltoztatni (például mindenki igényei szerint lásd V.I. Lenin), de nem nagyon sikerült drasztikusan. Persze, ha mondjuk Jézusra gondolok, akkor neki sikerült egy pozitív ideológiával célokat elérnie hosszú távon...<br />
<br />
Az ember alaptermészete, hogy sokat eszik, iszik, drogozik, dug és szép dolgokat gyűjt. Evolucionista megközelítésben ezt nagyon könnyű magyarázni, hiszen mindegyik endorfinokat vagy természetes opiátokat szabadít fel. Ha a kedvenc zenédet hallgatod az természetes ópiátokat szabadít fel a szervezetedben, ha monoton sportot űzöl egy bizonyos időtartamig, rendszeresen, akkor az a monoton sport örömet fog okozni, mert olyan vegyületeket szabadít fel. Kár tehát abba az irányba menni, hogy visszafogjuk a fogyasztást, mert a fenti okok miatt (szép, csillogó dolgok) sem fog menni és azért sem, mert maga a gazdasági rendszer erre épül.<br />
<br />
Ez tehát egy rossz irány. Mi a jó irány? Az egyén szerepe a tőke XXI. századi túlhatalmának időszakában extrém korlátozott. A tőkének már egyedül csak a hatalmát így is egyre elvesztő közösségi megtestesülések (legalább állami vagy államcsoporti szint) képesek határt szabni. A módszer tehát politikai kell, hogy legyen: 1. CO2 kvóták, környezetvédelmi célú adóztatás és kutatás. Pl: 100 millió dollár annak a kutatónak, aki kitalálja a baktériumot, ami műanyagot eszik és mondjuk olajat szarik. Mert abban a pillanatban az olajkutak helyett a műanyag újrafeldolgozhatóvá válik. 2. környezetbarát technológiák támogatása, szénerőművek bezárása stb. Ezeket keresztül lehet ütni. <br />
<br />
Arra azonban senki se számítson, hogy akár Cho 32671 Shanghaiban, Songhei 22444 Új-Delhiben vagy Mohamed 145245 Nigériában majd visszafogja a fogyasztását. Cho, Songhei és Mohamed örülni fog, hogy míg a nagyapó egész nap rizst vagy banánt evett, ő ehet egy héten kétszer sertést van lapostévéje és hetente egyszer zabálhat kihaló halat a tengerből. Hogy valami klímaizé miatt nem kéne. Hát kapják be a gonosz Európaiak, eddig kurva jól éltek, most mi vagyunk soron. Ja, hogy közben kurva meleg van, meg jön a sok nincstelen Bangladeshből, meg a négerek Afrikából. Ez van. Ők simán legéppuskázzák őket.
https://oberwaldmeister.blog.hu/2019/07/15/a_toxikus_kenyelem/full_commentlist/1#c37430010
Válasz erre: A toxikus kényelem
2019-07-16T16:00:18+02:00
2019-07-16T16:00:18+02:00
clemens
http://blog.hu/user/776470
Nyilvánvaló hogy a sok összevásárolt bizbasz, és a világ másik oldalára való utazgatás nélkül tökéletesen meg lehetne élni, de akkor mit csinálnál a pénzeddel?<br />
Semmit, mert ha mindenki így tenne akkor holnap már nem lenne pénzed, mert néhány hét alatt összeomlana a gazdaság, jönne a válság, infláció, általános elszegényedés, és akkor már tényleg nem vásárolhatnál feleslegesen, mert már a legszükségesebbet sem tudnád megvenni.<br />
Persze hogy nincs végletekig fenntartható növekedés, de másik működő gazdasági modell sincs!
https://oberwaldmeister.blog.hu/2019/07/15/a_toxikus_kenyelem/full_commentlist/1#c37429990
Válasz erre: A toxikus kényelem
2019-07-16T15:55:33+02:00
2019-07-16T15:55:33+02:00
Yossarian_M
http://blog.hu/user/1460788
Ertelmes eszmefuttatas es nagyon is igaz. Pont ezert nem is fog erdekelni majdnem senkit. Azert jol tetted, hogy megirtad, koszi
https://oberwaldmeister.blog.hu/2019/07/15/a_toxikus_kenyelem/full_commentlist/1#c37429302
Válasz erre: A toxikus kényelem
2019-07-16T13:39:29+02:00
2019-07-16T13:39:29+02:00
nemecsekerno_007
http://blog.hu/user/23719
Jó írás. Apróbb életmódbeli változtatásokkal egész sokat tehetünk a saját és a bolygó egészségéért...
https://oberwaldmeister.blog.hu/2018/11/13/a_futas_mint_betegseg/full_commentlist/1#c37199210
Válasz erre: A futás mint betegség
2019-05-17T22:00:25+02:00
2019-05-17T22:00:25+02:00
Gerle Éva
http://blog.hu/user/845827
A testedzésfüggőség mint probléma abban a kultúrában létezhet, amelyikben alapértelmezett, hogy az emberek egész nap zárt helyen ülnek, a szabadidejükben is, és autóval járnak. Negyven éves korukra mindenük fáj. Ez nem jellemző amúgy az emberre mint fajra, egész történetünk során, egészen a közelmúltig sokat és keményen kellett mozogni, gyalogolni, dolgozni mindenkinek. Ilyesmiért aggódni meg dörgedelmeket intézni ahhoz a kis csoporthoz, amelyik rendszeresen sportol, hát komolyan. Szegény norvégok! Ott mindneki sportol.<br />
Ki a fene ne akarna jobb lenni, többet csinálni abból, amiben ügyes, tehetséges, amit élvez? Ki ne élvezné azt, ami a testnek, elmének jó, mert levezeti a feszültséget, gondolatözönt indít el, hormonálisan jutalmazó és erőssé, formássá tesz?<br />
Az orthorexia sem szerepel a diagnózisok hivatalos tárában, a magazinok és az internetes okoskák kapták föl, és a kövérmentegető, nyomorú, önigazoló csoportok kedvence.
https://oberwaldmeister.blog.hu/2018/11/13/a_futas_mint_betegseg/full_commentlist/1#c36190564
Válasz erre: A futás mint betegség
2018-11-24T19:30:20+01:00
2018-11-24T19:30:20+01:00
xavier15
http://blog.hu/user/1399887
Így is van, mindenből lehet függőséget csinálni, pont ezért veszélyesek a szélsőségek. Való igaz, sok olyan eset létezik, amikor egy kvázi nagyra tartott ember a célja elérésének érdekében sokszor testét és elméjét nem kímélve tevékenykedik. És valóban, itt aztán mindenféle embert meg lehet említeni a színészektől kezdve a sportolókon át egészen a tudósokig. De ezek az esetek mások, mint a tanulmányban leírt. Valóban, egy színész lehet, hogy éhezteti vagy hízlalja magát, hogy megfelelő legyen a szerepre, és ez egészségtelen. De itt inkább a cél motiválja, hogy jobb legyen pl. a szerepben. És nem nevezhető függőségnek, tekintve, hogy ha nem színész lenne, akkor nem lenne miért ezt tennie. A sportolók is keményen küzdenek, olykor talán szélsőségesen is, viszont ott is azért, mert a cél lebeg a szeme előtt. A cél pedig nem más, mint hogy a legjobb legyen, olimpiai aranyat hozzon, stb... Míg a tanulmányban leírtak arról szólnak, hogy pl. azért fut, mert funi akar. És ha nem futhat, akkor kvázi elvonási tünetei lesznek fizikálisan és lelkileg is. Persze az, hogy hol a határ, az elég szubjektív lehet már. <br />
<br />
Az, hogy a tudomány hitelessége megkopott, szerintem elég relatív :D A tudomány hitelessége azért kophat meg maximum, mert nem hiteles :D Ez furcsán hangzik tudom. De sokan tudományosnak állítják be azt, ami valójában nem az. Gondolok itt például Tejfalussy András mérgező konyhasójára, vagy épp a darázscsípés középeurópai csodagyógyszerére a kálciumra. Tejfalussy-nak például nagyon sokan hisznek (hittek), aki azt állította, hogy a boltokban található konyhasó mérgező, mivel az nem csak nátrium-kloridot, hanem kálium-kloridot is tartalmaz. Piacra is dobta a 100%-os NaCl készítményét (természetesen jó pénzért). Vagy a másik példám, a kálcium, mint csodaszer. A modern orvostudomány simán rávágja, hogy a kálcium nem jó allergiás reakcióra, semmilyen formában sem. Ettől függetlenül példának okáért Magyarországon előszeretettel ajánlják orvosok, gyógyszerések, szülők, holott teljesen hatástalan. <br />
Való igaz, talán pont a mai poszt-modern fogyasztói társadalom okolható mindezért. Látni, hogy azért az emberek jelentős része azt "eszi meg" amit nem kellene, azt pedig el sem hiszi, ami igaz.<br />
<br />
Ebben egyet értünk, nincs abszolút mérce. Viszont maga a függőség definíciója is szubjektív a köztudatban. Szerintem valami ott válik függőséggé, ha rombolja a szociális kapcsolatokat. Egy karácsonyi bulit lemondani, mert nincs kedve hozzá az illetőnek, okés. De azért ha mondjuk egy évben az esetek jelentős részében lemond a szociális közegről, ott már gond lehet.
https://oberwaldmeister.blog.hu/2018/11/13/a_futas_mint_betegseg/full_commentlist/1#c36150336
Válasz erre: A futás mint betegség
2018-11-18T10:01:54+01:00
2018-11-18T10:01:54+01:00
Tompahawk
http://blog.hu/user/881043
<a href="https://oberwaldmeister.blog.hu/2018/11/13/a_futas_mint_betegseg?full_commentlist=1#c36142313" class="reply_nick_1399887" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 36142313 );">@xavier15</a>: Köszönöm a hozzászólást. Egyetértek, bármi ami végletes, okozhat problémákat. A futás esetén ez különösen igaz, sokunk ismer vagy hallott már olyan sporttársunkról, aki konok elszántsága miatt egy életre búcsút kellett, hogy mondjon kedvelt sportjának. <br />
Cikkeim fő célja a szórakoztatás és a motiváció, nem vagyok egy súlycsoportban akadémikusokkal, ám mégis van valami ami ellenkezésre késztet. Számos sor kelti bennem a szubjektivitás érzését a fent idézett tanulmányokban. Helyenként következtetéseket is levonnak (testképzavarok - fogyasztói társadalom) melyek számomra annak ellenére, hogy talán még igazak is lehetnek, spekulatívak. Kicsit erőltetettnek is érzem, hiszen így, ilyen alapon bármiből lehet függőséget kreálni. <br />
<br />
Sajnos manapság már a tudomány hitelessége is megkopott és ezt önmagának köszönheti (vagy a fogyasztói társadalomnak ;) ). Számos olyan eset látott napvilágot, amikor a publikálási kényszer, a siker karnyújtásnyira levése, politikai befolyás megalapozatlan, elhamarkodott vagy hamis eredmények formájában rontotta az akadémikus világ hitelét. Épp a legrosszabbkor, épp most, amikor az áltudományok, összeesküvés elméletek, álhírek és ostobaságok oly otthonosan terjednék és szaporodnak a digitalizált világ eszköztárának, közegének segítségével. <br />
<br />
Meggyőződésem, hogy bárki, aki rendkívüli teljesítményt tesz le az asztalra, legyen az tudomány, művészet vagy sport, a fenti definíció alapján függőnek tekinthető. (mastery dependence). A világ szereti ezeket a "függőket", profitál belőlük. Ezért azt mondanám, betegnek beállítani őket egyáltalán nem fair. Sem Darnyi Tamást, sem Hosszú Katinkát nem fair pszichés betegnek feltüntetni, mint ahogy azon akadémikusokat, akit tetemes mennyiségű időt, energitát fektettek fokozataik megszerzésébe (az idézetben szereplő összes tünetet produklták), őket sem kellene betegnek nevezni. Nem azok. Olyan emberek, akik teljes erőbedobással játszanak egy játszmát, mert úgy gondolják, úgy érdemes. Focizni mennek a pályára, nem pedig átmozgatni a tagjaikat, jókat nevetni együtt és utána meginni egy sört. Őket csak a játék érdekli, és hogy azt egyre jobban játszák. Minél keményebben játszik az ember, annál könyebben sérül meg, annál több hibát követ el, annál kevesebb ideje marad másra. Átalakulnak szokásai, prioritásai. (Pl: Az edzés fontosabbá válik, mint a barátokkal való meccsnézés.) De mivel nincs abszolult mérce arról, hogy mik a helyes prioritások, jelentős szociális események lemondásáról beszélni sztubjektivitás. Cikkemben a karácsonyi builit hoztam fel példaként, ami esetében belefér a normális keretekbe ha azt valaki jelentősnek és az is ha feleslegesnek tartja. Mert ez nem abszolult mérce. Ha elfogadjuk az introvertált és extrovertált embereket is normálisnak, úgy a szociális élet jelentős eseményei meglehetősen szubjektív közeggé válnak.<br />
<br />
Az átalg ép, Gipsz Jakab nem létehet, hiszen csak olyan mennyiségű szorongásos tünet, gátlás tarthat valakit vissza attól, hogy bármiben rendkívülit próbáljon meg kihozni magából, ami csak igen nehezen valósulhat meg egészséges keretek között.
https://oberwaldmeister.blog.hu/2018/11/13/a_futas_mint_betegseg/full_commentlist/1#c36142313
Válasz erre: A futás mint betegség
2018-11-16T18:52:54+01:00
2018-11-16T18:52:54+01:00
xavier15
http://blog.hu/user/1399887
Emelem kalapom a blog írója előtt. Sikerült úgy tálalnia egy akadémiai publikációt, mintha az valami megalapozatlan, minden valóságalapot nélkülöző, lejárató iromány lenne. <br />
Idézem a kiragadott szövegrészt szerepeltető tanulmány néhány további sorát:<br />
<br />
"A megfelelô minôségû és mennyiségû sporttevékenység jelentôsen hozzájárul egészségünk megôrzésé-<br />
hez, a túlzó mértékû sportolás azonban, ezzel ellentétesen ártalmas lehet az egészségre. Utóbbi jelenség leírására a<br />
számos elnevezés közül ma a testedzésfüggôség a leginkább elfogadott. A testedzésfüggôség pontos meghatározása, el-<br />
helyezése az egyéb zavarok között jelenleg is tart, bár a szerzôk megítélése szerint a jelenséget elsôsorban viselkedési<br />
addikcióként tudjuk megragadni."<br />
<br />
vagy éppen:<br />
<br />
"Glasser, a téma elsô leírásában a jelenséget „po-<br />
zitív függôségként” kezelte, pontosan azt a jelle-<br />
gét kiemelve, hogy a függôségnek egy olyan for-<br />
májáról van szó, amely következményeiben po-<br />
zitív, hiszen az egészségre kedvezô hatású, to-<br />
vábbá számos pszichológiai dimenzióval hoz-<br />
ható pozitív kapcsolatba és hozzájárul az élettel<br />
való elégedettséghez (15). Nem sok idônek kel-<br />
lett azonban eltelnie ahhoz, hogy Morgan meg-<br />
kérdôjelezze ezeket az álltásokat, s rámutasson,<br />
hogy igenis, a testedzéstôl való függôség eseté-<br />
ben is megmutatkozhatnak az addikcióknál<br />
szokásos kedvezôtlen jelenségek, a megvonásos<br />
tünetegyüttes, a negatív szociális következmé-<br />
nyek és egyéb káros hatások "<br />
<br />
Magyarán ha valaki sokat sportol, az nem feltétlen nevezhető függőségnek, azonban ezen tevékenység túlzásba vitele is függőséghez vezethet. A túl sok étel (még a zöldség és gyümölcs is), a túl sok ital (nem csak az alkohol, de még a túl sok víz is), a túl sok pihenés, stb... káros. Szerintem ezzel bármelyik laikus egyet értene.<br />
<br />
És pont ez a baj egyébként a mai magyar társadalommal. Megjelenik egy cikk, kiragadásra kerül belőle egy kis részlet, amely (csupán) részben visszaadja a lényeget, és egyből úgy vetül le az egész, hogy "mert azok a hülye akadémikusok..." Belátom, ugyan vannak problémák a doktorit szerzett emberek körében is, de azért nyugodtan elhihetjük, hogy megalapozottak a leírtak, ha egy, az ELTE-hez hasonló neves intézmény kutatójának munkáját olvassuk. Szerintem a legnagyobb gyilkosok a végletek. Az emberi józan ész és ítélőképesség halálát is két véglet okozza:<br />
- Az "agyoniskolázottak", akik lenézik a másikat azért, mert mást vagy épp máshogy tud, és nem kenyerük a szolidaritás.<br />
- Az "értetlenek", akik nem ismerik azt, amit a másik, és nem is hajlandóak keresni a megismerést, mert szerintük úgyis hülyeség. <br />
<br />
Sajnos elég nagy mindkét csoport megoszlása a társadalmon belül, pont emiatt létezhet rossz közoktatás, pont emiatt hallani azt mindenhol (még tanároktól is) a matematikával kapcsolatban kb. minden témakörnél, hogy "minek kell ezt tanulni?". És bizony pont az ilyen végletek miatt lehetséges az, hogy ami igaz, azt nem hisszük, ami pedig hamis, azzal nagyon gyorsan azonosulunk.
https://oberwaldmeister.blog.hu/2018/10/02/jatszunk_el_a_gondolattal/full_commentlist/1#c35916625
Válasz erre: Játszunk el a gondolattal
2018-10-03T09:37:38+02:00
2018-10-03T09:37:38+02:00
Clodovicus S. Carolus
http://blog.hu/user/13819
Ez igen! Végre egy értelmes írás a sok szemét között, ami ezen és más blogoldalakon megjelennek. Régen olvastam már ehhez hasonlót, amivel csak egy baj van, hogy nem én írtam. Gratulálok ;)
https://oberwaldmeister.blog.hu/2018/10/02/jatszunk_el_a_gondolattal/full_commentlist/1#c35912653
Válasz erre: Játszunk el a gondolattal
2018-10-02T11:44:10+02:00
2018-10-02T11:44:10+02:00
Rehlaci
http://blog.hu/user/859892
Jó írás megint! Majd valaki biztosan fejleszt egy ilyen párhuzamos valóság VR alkalmazást. Arra majd kapnak a birkák az biztos. Sanjos....
https://oberwaldmeister.blog.hu/2018/08/23/a_gyokerek_epsegerol/full_commentlist/1#c35720023
Válasz erre: A gyökerek épségéről
2018-08-24T15:46:15+02:00
2018-08-24T15:46:15+02:00
Tompahawk
http://blog.hu/user/881043
<a href="https://oberwaldmeister.blog.hu/2018/08/23/a_gyokerek_epsegerol?full_commentlist=1#c35719549" class="reply_nick_133965" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35719549 );">@Gico</a>: Igaz, a társadalom a folyamatosan változó környezet mindíg mást és mást helyez főszerepbe. Van ahol a kreatív individualisták máshol a fegyelmezett militaristák vannak előnyben. :) Annyit azonban biztosnak látok, hogy a ferde gerinc, a koncentrációzavar vagy a zabolázatlan, szélsőséges érzelmi megnyilvánulások nem sok kultúrában visznek felfelé (...habár...állítólag a monoteizmust egy epilepsziás, vízfejű fáraó teremtette meg). <br />
Nem gondolom, hogy a befelé forduló, szöszmötölős gyerek és az osztály bohóca típusú között lenne a minőségi kölönbség. Nem alkati kölönbségről van szó, hanem finommotorikáról, kommunikációs készségekről, melyekre még egy otthonról dolgozó linuxos kernelgurunak is szüksége van. És a magabiztosságról, begyakorlottságról, amivel ezeket használjuk. Ahhoz, hogy egoista tankként át tudjunk gázolni valakin, vagy egó nélküli szamaritánusként lehajoljunk hozzá ugyanazokra a szociális ismeretekre van szükség, csak morális szempontból más az irány, másra használjuk a megszerzett tudást. A fejletlenség, amiről a poszt szól más téma, az pont bármiféle nevű tudás, eszköz, képesség hiánya vagy csökevényessége. Az sem gátlástalanságra, sem önzeltenségre nem jó. Nincs benne semmi aktuális.
https://oberwaldmeister.blog.hu/2018/08/23/a_gyokerek_epsegerol/full_commentlist/1#c35719549
Válasz erre: A gyökerek épségéről
2018-08-24T14:21:45+02:00
2018-08-24T14:21:45+02:00
Gico
http://blog.hu/user/133965
<a href="https://oberwaldmeister.blog.hu/2018/08/23/a_gyokerek_epsegerol?full_commentlist=1#c35719269" class="reply_nick_881043" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35719269 );">@Tompahawk</a>: <br />
Igazából arra akartam rávilágítani, hogy a káros is relatív. Testileg valószínűleg igen (merev vállak, nyak, kézfájdalmak). De mondjuk a mai társadalomban való boldoguláshoz nagy kérdés, hogy szükséges-e az a szocializáció, ami a nagy családban, természetközelben felnövő ember sajátja. A modern világ egyre jobban individualizálódik, már ott tartunk, hogy a jó értelemben vett érzékenység és szociális fogékonyság gyakorlatilag hátrány a boldoguláshoz.
https://oberwaldmeister.blog.hu/2018/08/23/a_gyokerek_epsegerol/full_commentlist/1#c35719269
Válasz erre: A gyökerek épségéről
2018-08-24T13:30:08+02:00
2018-08-24T13:30:08+02:00
Tompahawk
http://blog.hu/user/881043
<a href="https://oberwaldmeister.blog.hu/2018/08/23/a_gyokerek_epsegerol?full_commentlist=1#c35719139" class="reply_nick_133965" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35719139 );">@Gico</a>: Azóta a TV-nél lett sokkal tolakodóbb dolog is. :) Aki annó a sok tévézést károsnak tartotta, igaza volt. Nem mindegy, hogy kertben, erdőben, sportpályán vagy a kacsamesék előtt tölt rengeteg időt a gyerek. Nem az volt a gond, hogy a TV egy szar dolog, hanem az, hogy naphosszat előtte görnyedni rossz. Ha feltűnik valami új, rákapunk és hajlamosak vagyunk túlzásba vinni. <br />
Vagy a Bor ilyen például. Semmi gond azzal, ha felnőtt emberek fogyasztják. Elég nagyok már, tisztában vannak az ide vonatkozó szabályokkal, ártalmakkal. De gyereknek még nem való. Hiába van történelme, létjogosultsága és szépsége is, még nincsenek abban a korban, hogy ne ártana nekik.
https://oberwaldmeister.blog.hu/2018/08/23/a_gyokerek_epsegerol/full_commentlist/1#c35719139
Válasz erre: A gyökerek épségéről
2018-08-24T12:59:40+02:00
2018-08-24T12:59:40+02:00
Gico
http://blog.hu/user/133965
25 éve a tv miatt hisztizett mindenki és nagyon tudatosnak számított az, aki nem parkoltatta a gyerekét a képenyő előtt naphosszat. Most meg saját maguknak varrt rongyban üldögélő ápolatlan hatású anyukák szopják egymást a játszótéren, hogy az ő gyerekük le van tiltva a telefonról és hogy az milyen jó. Lehet a világgal szemben haladni csak kérdés, érdemes-e.
https://oberwaldmeister.blog.hu/2018/08/23/a_gyokerek_epsegerol/full_commentlist/1#c35718809
Válasz erre: A gyökerek épségéről
2018-08-24T11:43:57+02:00
2018-08-24T11:43:57+02:00
Tompahawk
http://blog.hu/user/881043
<a href="https://oberwaldmeister.blog.hu/2018/08/23/a_gyokerek_epsegerol?full_commentlist=1#c35718631" class="reply_nick_554953" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35718631 );">@Matanna</a>: Van egy városi legenda, miszerint a Szilikonvölgyben 14 éves kor alatt nem adnak okostelefont a gyerek kezébe. Akkor tud ilyesmi igazán hiteltelen lenni, ha a gyerkőc viszont azt látja, hogy a szülők folyamatosan bele vannak tapadva a készülékeikbe. Csoda, hogy nem félnek tőlük, ahogy a sötétben alulról világítja az arcukat a telkó. A gyerek elvileg eltanul jót rosszat a szülőktől akkor is, amikor azok épp nem prédikálnak neki. Jó példát kell mutatni, a hitelességet már a gyerekek is észreveszik. A gizda samu bácsi ne beszéljen muszklikról, a kövér Jani ne a gyorsaságról tartson kiselőadást, a telefonjába gyógyult apuka meg ne adja a szigorú gyermekaddiktológust. Nyilván egy felnőttnek már nem árt annyira, nem arról van szó, hogy a szülőnek is rosszat tenne, de a gyereknek igen és ha a minta az, hogy folyamatosan kütyüket taperolunk, átveszi.
https://oberwaldmeister.blog.hu/2018/08/23/a_gyokerek_epsegerol/full_commentlist/1#c35717887
Válasz erre: A gyökerek épségéről
2018-08-24T08:52:18+02:00
2018-08-24T08:52:18+02:00
Tompahawk
http://blog.hu/user/881043
<a href="https://oberwaldmeister.blog.hu/2018/08/23/a_gyokerek_epsegerol?full_commentlist=1#c35717785" class="reply_nick_647466" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 35717785 );">@protézisesh</a>: Köszönöm!
https://oberwaldmeister.blog.hu/2018/08/23/a_gyokerek_epsegerol/full_commentlist/1#c35717785
Válasz erre: A gyökerek épségéről
2018-08-24T08:14:29+02:00
2018-08-24T08:14:29+02:00
protézisesh
http://blog.hu/user/647466
Nagyon jó!
https://oberwaldmeister.blog.hu/2017/11/23/a_teli_szezon/full_commentlist/1#c34190895
Válasz erre: A téli szezon
2017-11-25T12:39:22+01:00
2017-11-25T12:39:22+01:00
Angéla Fekete
http://blog.hu/user/1025284
Hogy ez mennyire így van :(<br />
A sok paraszt a sarokig nem tud elmenni gyalog a cigikéért, eszi a mekisszart, szórakozás címszóval hetente seggrészeg és csak akkor igazán boldog egy hétig, ha már a zsebében van a legújabb telefon. Ül a dugóban a purdékkal, mert a csok miatt kellet még egy, ja meg egy másik kocsi, mert nehogymár a szembe levő oviba gyalog vigye őket, délután meg el kell vinni a nagyihoz, mert az még tud főzni. Előadja, hogy mennyire környezetvédő és viszi a tonnányi pillepalackot a szelektívbe... és kapszulással mos.<br />
Én tényleg nem tudom, hogy hol ment félre a mai kb. 30-as generáció (és emiatt már az ő gyerekeik is), de kurva nagy baj van, valóban.
https://oberwaldmeister.blog.hu/2017/11/23/a_teli_szezon/full_commentlist/1#c34187985
Válasz erre: A téli szezon
2017-11-24T16:25:15+01:00
2017-11-24T16:25:15+01:00
legyekura
http://blog.hu/user/118870
<a href="http://oberwaldmeister.blog.hu/2017/11/23/a_teli_szezon?full_commentlist=1#c34185739" class="reply_nick_881043" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34185739 );">@Tompahawk</a>: Megnéztem, értem.. :-(<br />
innen a 3. generációnak már nehéz élete lesz..
https://oberwaldmeister.blog.hu/2017/11/23/a_teli_szezon/full_commentlist/1#c34185739
Válasz erre: A téli szezon
2017-11-24T10:22:57+01:00
2017-11-24T10:22:57+01:00
Tompahawk
http://blog.hu/user/881043
<a href="http://oberwaldmeister.blog.hu/2017/11/23/a_teli_szezon?full_commentlist=1#c34185051" class="reply_nick_118870" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34185051 );">@legyekura</a>: <a rel="nofollow" href="http://index.hu/tudomany/2017/11/14/rohadt_nagy_baj_van_15000_tudos_figyelmeteti_az_emberiseget/">index.hu/tudomany/2017/11/14/rohadt_nagy_baj_van_15000_tudos_figyelmeteti_az_emberiseget/</a><br />
<br />
Innen indult ki a gondolat.
https://oberwaldmeister.blog.hu/2017/11/23/a_teli_szezon/full_commentlist/1#c34185051
Válasz erre: A téli szezon
2017-11-24T07:57:44+01:00
2017-11-24T07:57:44+01:00
legyekura
http://blog.hu/user/118870
Valami összegyűlt benned!<br />
Jó kis monológ volt a fogyasztói társadalom lélektelen világáról!
https://oberwaldmeister.blog.hu/2017/11/23/a_teli_szezon/full_commentlist/1#c34179517
Válasz erre: A téli szezon
2017-11-23T10:10:39+01:00
2017-11-23T10:10:39+01:00
Rehlaci
http://blog.hu/user/859892
Ez egy szorakoztatóan szomorú írás. Tetszik és minden szavaddal egyetértek. Sajnos... De azért jókat mosolyogtam a jövőképeden.
https://oberwaldmeister.blog.hu/2017/10/25/motivacio_a_boncasztalon/full_commentlist/1#c34099521
Válasz erre: A hosszútávfutó ellenszenvessége
2017-11-10T09:03:41+01:00
2017-11-10T09:03:41+01:00
beltram
http://blog.hu/user/755538
szerintem pedig zseniális!
https://oberwaldmeister.blog.hu/2017/03/13/amikor_megall_a_szeker/full_commentlist/1#c34088719
Válasz erre: Amikor megáll a szekér
2017-11-07T23:05:32+01:00
2017-11-07T23:05:32+01:00
Lemúr Miki
http://blog.hu/user/133059
Hát milyen jó szövegek ezek!
https://oberwaldmeister.blog.hu/2017/10/25/motivacio_a_boncasztalon/full_commentlist/1#c34019320
Válasz erre: A hosszútávfutó ellenszenvessége
2017-10-26T17:33:52+02:00
2017-10-26T17:33:52+02:00
Tompahawk
http://blog.hu/user/881043
<a href="http://oberwaldmeister.blog.hu/2017/10/25/motivacio_a_boncasztalon?full_commentlist=1#c34017398" class="reply_nick_171042" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34017398 );">@erol</a>: Én a curlingesekkel például nem vagyok kibékülve.
https://oberwaldmeister.blog.hu/2017/10/25/motivacio_a_boncasztalon/full_commentlist/1#c34018388
Válasz erre: A hosszútávfutó ellenszenvessége
2017-10-26T15:18:49+02:00
2017-10-26T15:18:49+02:00
Tompahawk
http://blog.hu/user/881043
<a href="http://oberwaldmeister.blog.hu/2017/10/25/motivacio_a_boncasztalon?full_commentlist=1#c34017930" class="reply_nick_117232" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 34017930 );">@powerage</a>: Véleményem szerint mindenki egyedi és különleges sportolástól függetlenül. A sport nem egyéniséget, hanem egészséget ad. Vannak viszont akik ravasz kifogásokkal, akár ellenszenvel tartják magukat távol tőle. Mint például én is néhány évvel ezelőtt. <br />
Ha valaki ki van békülve önmagával, nyilván nem érez ilyet. <br />
Hasonlít kicsit a savanyú a szőlő esetéhez, ami nem jelenti azt, hogy a róka gonsoz, vagy buta lenne, sőt szerintem kifejezetten jó arc, csak egy kicsit csalódott, ezért aztán a szőlőt húzza le. <br />
A csimótát nem kisbabákra szokták használni?
https://oberwaldmeister.blog.hu/2017/10/25/motivacio_a_boncasztalon/full_commentlist/1#c34017930
Válasz erre: A hosszútávfutó ellenszenvessége
2017-10-26T14:21:07+02:00
2017-10-26T14:21:07+02:00
powerage
http://blog.hu/user/117232
Nem ellenszenv van a futók felé, az emberek kb leszarják, hogy futsz, bicajozol vagy épp rejszolgatsz. Privát magánügyed, ami a személyiséged többi eleméhez hasonlóan senkit sem érdekel. <br />
<br />
Az ellenszenvet inkább az ilyen kétségbesett, jobbvagyoknálatok rinyák váltják ki, mint amit itt összehoztál, csimota. <br />
<br />
De semmi gond, egyedi vagy meg különleges, mint az összes többi kocogó...
https://oberwaldmeister.blog.hu/2017/10/25/motivacio_a_boncasztalon/full_commentlist/1#c34017782
Válasz erre: A hosszútávfutó ellenszenvessége
2017-10-26T13:56:11+02:00
2017-10-26T13:56:11+02:00
midnight coder
http://blog.hu/user/126052
Szerintem a fanatizmus az ami ellenszenves. Ha valakinek beszűkül a világ a futásra és általában semmi mással nem képes foglalkozni mint a testével, nincs más beszédtémája mint az, hogy tegnap mennyit futott és mennyi volt közben a pulzusa, az picit gáz. Ettől függetlenül mindenki olyan hülyeséggel üti agyon a szabadidejét amivel akarja addig a pillanatig, amíg nem próbál erkölcsi tőkét kovácsolni a mániájából mint a postoló.
https://oberwaldmeister.blog.hu/2017/10/25/motivacio_a_boncasztalon/full_commentlist/1#c34017634
Válasz erre: A hosszútávfutó ellenszenvessége
2017-10-26T13:37:03+02:00
2017-10-26T13:37:03+02:00
Andy73
http://blog.hu/user/802632
Csatlakozva a többi kommentelőhöz, én is azt tapasztaltam, hogy a többségnek nem ellenszenvesek a futók, inkább pozítivan állnak hozzájuk. <br />
Kritikusai pedig mindenkinek lehetnek, és a kritikával vagy nem kell foglalkozni, vagy esetleg komolyan is elgondolkozhatsz azon, hogy van-e valami alapja. Például nem erőlteted-e túlságosan a témát azok között, akiket ez nem érdekel annyira, mint téged?<br />
A reklámok pedig baromira nem tükrözik a valóságot, inkább az emberek vágyait. Általában egy idilli képet festenek: vedd meg a terméket, és te is ilyen szép és boldog lehetsz. A reklámokban nem csak a nők, hanem a férfiak is modellek, akik piálás és pizzaevés közben is a legritkább esetben kövérek vagy elhanyagoltak..
https://oberwaldmeister.blog.hu/2017/10/25/motivacio_a_boncasztalon/full_commentlist/1#c34017540
Válasz erre: A hosszútávfutó ellenszenvessége
2017-10-26T13:24:17+02:00
2017-10-26T13:24:17+02:00
narancshej
http://blog.hu/user/713429
Hmmm..én végigolvastam, nekem átjött, kicsit mélyebben kell értelmezni ezt az írás, és akkor megérted...Ne csak olvasd!!<br />
Nem, ez itt most nem hiszti, nem picsogás, nem kell minden gondolatot, ami egy agyban megszületik, majd szavakká formáldik e kettő valemlyikének titulálni, csak azért mert te ezt a helyzetet "leszarod" vagy "nem így kezeled" vagy "te még ezt nem tapasztaltad" stb...<br />
Ez olyan, mint amikor romantikus vígjátéknak titulált filmet megnézek, és a sírva röhögés elmarad, és konstatálom ez egy dráma volt...Mármint nekem, a felszín alatt..
https://oberwaldmeister.blog.hu/2017/10/25/motivacio_a_boncasztalon/full_commentlist/1#c34017398
Válasz erre: A hosszútávfutó ellenszenvessége
2017-10-26T13:02:32+02:00
2017-10-26T13:02:32+02:00
erol
http://blog.hu/user/171042
És olyanok is vannak akik pl a gerelyhajítókat gyűlölik? Vagy a sakkozókat?
https://oberwaldmeister.blog.hu/2017/10/25/motivacio_a_boncasztalon/full_commentlist/1#c34017278
Válasz erre: A hosszútávfutó ellenszenvessége
2017-10-26T12:44:28+02:00
2017-10-26T12:44:28+02:00
Treff Bubi
http://blog.hu/user/1121390
Én sem értem, milyen élmények sora válthatta ki ezt az írást. Maximum a városi futóversenyek miatt bosszankodó tahókat tudom elképzelni, mint triggert.
https://oberwaldmeister.blog.hu/2017/10/25/motivacio_a_boncasztalon/full_commentlist/1#c34017144
Válasz erre: A hosszútávfutó ellenszenvessége
2017-10-26T12:28:45+02:00
2017-10-26T12:28:45+02:00
sdani
http://blog.hu/user/212290
Ugyan a gyerekek születése óta a futásmennyiségem jelentősen megcsappant, azért még manapság is szeretem magam futóként aposztrofálni, habár annyira sose voltam fanatikus, hogy futócipő alakú tortát kapjak szülinapomra. szerintem az életben mindent alárendelni a futásnak kb. olyan, mint mindent alárendelni a bulizásnak vagy a munkának. Viszont, a fogyasztói társadalom, és a konzumidióták fikázása közben vethetnél egy pillantást erre a bejegyzésre: <a rel="nofollow" href="http://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war">oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war</a>
https://oberwaldmeister.blog.hu/2017/10/25/motivacio_a_boncasztalon/full_commentlist/1#c34017008
Válasz erre: A hosszútávfutó ellenszenvessége
2017-10-26T12:15:16+02:00
2017-10-26T12:15:16+02:00
Kelly és a szexi dög
http://blog.hu/user/408667
Életemben nem találkoztam még olyan emberrel, akinek ellenszenvesek lettek volna a futók...<br />
Bónuszként végre már a média is foglalkozik a nagyon sikeres ultrafutóinkkal!
https://oberwaldmeister.blog.hu/2017/10/25/motivacio_a_boncasztalon/full_commentlist/1#c34016952
Válasz erre: A hosszútávfutó ellenszenvessége
2017-10-26T12:09:19+02:00
2017-10-26T12:09:19+02:00
commentes nikk
http://blog.hu/user/1119088
Mi ez a paranoiás hiszti? Szerintem az emberek 99.9%-a pont leszarja a (hosszútáv)futókat, ki az, aki annyira utál titeket, hogy posztot kell erről írni? Vagy inkább arról van szó, hogy "Bástya elvtársat már meg sem akarják gyilkolni? Én már szart érek?!" :))))))))
https://oberwaldmeister.blog.hu/2017/10/25/motivacio_a_boncasztalon/full_commentlist/1#c34016732
Válasz erre: A hosszútávfutó ellenszenvessége
2017-10-26T11:39:00+02:00
2017-10-26T11:39:00+02:00
tpl
http://blog.hu/user/284724
Bocsáss meg a véleményemért, de ezzel a témával tök felesleges foglalkoznunk. Most először úgy véleményezek egy írást, hogy végig sem olvasom, de ezt is fölöslegesnek tartottam. Így aztán elkepzelheto, hogy ugyanaz a konklúziónk: semmi dolgunk azokkal, akikben a futásunk ellenszenvet vált ki. A negatív hozzáállást és azok tulajdonosát messze elkerüljük. Tudjuk, hogy amit csinálunk, az jó nekünk és jó a környezetünknek! ☺ élményekben gazdag futást mindenkinek!!!
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/19/utazas_a_szivem_korul/full_commentlist/1#c33039035
Válasz erre: Utazás a szívem körül
2017-05-12T16:10:39+02:00
2017-05-12T16:10:39+02:00
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN
http://blog.hu/user/1079128
"A páciens élénk, egészséges, tettre kész. Kicsit tart felesége haragjától, de nem mutat összeomlott keringésre utaló jeleket. "<br />
<br />
:))
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30905124
Válasz erre: A felszerelés
2016-08-01T11:58:29+02:00
2016-08-01T11:58:29+02:00
rrroka
http://blog.hu/user/25227
<a href="http://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war?full_commentlist=1#c30904440" class="reply_nick_125096" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30904440 );">@Kody</a>: a "Futók kézikönyve" című könyvben van egy beszédtesztes módszerű pulzuszóna meghatározás, amihez max pulzus igazából nem is kell, én azt használom, bevállt nálam is és a futócsoportunkban is több embernek, nekik Ensportos mérés is volt később.
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30904440
Válasz erre: A felszerelés
2016-08-01T10:05:16+02:00
2016-08-01T10:05:16+02:00
Kody
http://blog.hu/user/125096
<a href="http://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war?full_commentlist=1#c30893916" class="reply_nick_14748" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30893916 );">@Tinman</a>: Köszi a választ!<br />
Nekem ezzel egy bajom van, hogy a max. pulzust nehezen tudom meghatározni. Innentől pedig számomra bukik az egész.<br />
<br />
Bár ha jobban belegondolok, akkor én is pulzuskontrollal futok, csak én úgy hívom ezeket a futásokat, hogy könnyű hosszú futás. :) (Kivéve a résztáv, és a verseny)
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30903794
Válasz erre: A felszerelés
2016-08-01T06:17:47+02:00
2016-08-01T06:17:47+02:00
Burgermeister
http://blog.hu/user/222511
<a href="http://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war?full_commentlist=1#c30890694" class="reply_nick_14748" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30890694 );">@Tinman</a>: A polart 1995-ben !!!! vettem...:) mutass egy olyan magyar futót aki Szűcs Csaba maraton idejét megdöntötte?
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30899670
Válasz erre: A felszerelés
2016-07-31T11:49:07+02:00
2016-07-31T11:49:07+02:00
Tinman
http://blog.hu/user/14748
<a href="http://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war?full_commentlist=1#c30899130" class="reply_nick_506660" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30899130 );">@DirtyHarry</a>: Önző rohadék vagyok, nem nagyon zavar, hogy más szemét kiveri én viszont remekül látok vele :-D
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30899130
Válasz erre: A felszerelés
2016-07-31T10:04:07+02:00
2016-07-31T10:04:07+02:00
DirtyHarry
http://blog.hu/user/506660
<a href="http://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war?full_commentlist=1#c30885836" class="reply_nick_14748" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30885836 );">@Tinman</a>: A fejlámpám fényereje állítható, és a dőlésszöge is, így nem veri ki senki szemét ;)
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30896818
Válasz erre: A felszerelés
2016-07-30T19:38:30+02:00
2016-07-30T19:38:30+02:00
onderon
http://blog.hu/user/540367
te férfi létedre egy picsa vagy. zoknicsík? miről beszélsz? Nincs szebb egy szederkarcolta (sic), szúnyogcsípte(sic), elvakartsebes(sic), eres, izzadt vádlinál??? 100-ból mennyi férfinek nem szőrös a lába? Enyém például szőrös. Nagyon. És? Fetisiszta vagy? Látens meleg? Nincs ezzel baj, de miért várod el mástól is?
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30893916
Válasz erre: A felszerelés
2016-07-30T08:00:06+02:00
2016-07-30T08:00:06+02:00
Tinman
http://blog.hu/user/14748
<a href="http://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war?full_commentlist=1#c30891206" class="reply_nick_125096" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30891206 );">@Kody</a>: Hogy én miből gondolom az nem számít, mert egy senki vagyok. Ellenben a valakik azt mondják, róla, hogy a pulzus alapú edzés azt is figyelembe veszi, hogy az adott napon hogyan érzed magad. <br />
<br />
Ha pl. fáradt vagy, kicsit beteg, stresszes, a szíved is némileg gyorsabban ver, így ilyenkor nyilván lassabban futhatsz, mint általában szoktál, de még mindig az edzésed szerinti adott pulzus tartományodban leszel. Emiatt pedig könnyebben elkerülöd a túledzést. Ha pedig bomba formában érzed magad, pulzusod is alacsonyabb szintű lesz, ergo gyorsabban futhatsz. További óriási előnye, hogy a pulzusod értelemszerűen a nehezebb terepre, emelkedőkre, hegyi menetekre is reagál. Ha például dombra futsz fel, nem kell olyan gyorsan futnod ahhoz, hogy az edzésterved szerinti zónán belül maradj. Végül pedig a pulzus alapú edzéssel lehet a legoptimálisabban fejlődni, mert a szíved "mondja" meg, hogy éppen milyen fejlettségi szinten vagy... lehet, hogy egy adott edzésterv szerint intervallokat kell éppen aznap futnod, tele rövid sprintekkel. Mennyi a sprinted? 17km/h? 21km/h? 30km/h? Majd a szíved megmondja mikor vagy sprint tartományban és mikor vagy "regeneráló" futótempóban...
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30891206
Válasz erre: A felszerelés
2016-07-29T18:22:11+02:00
2016-07-29T18:22:11+02:00
Kody
http://blog.hu/user/125096
<a href="http://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war?full_commentlist=1#c30890694" class="reply_nick_14748" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30890694 );">@Tinman</a>: A pulzusalapú a leghatékonyabb? Ezt miből gondolod?
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30890698
Válasz erre: A felszerelés
2016-07-29T17:09:08+02:00
2016-07-29T17:09:08+02:00
Tinman
http://blog.hu/user/14748
<a href="http://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war?full_commentlist=1#c30886408" class="reply_nick_791600" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30886408 );">@Amegy</a>: Ilyenről nem számolt be ^^
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30890694
Válasz erre: A felszerelés
2016-07-29T17:08:38+02:00
2016-07-29T17:08:38+02:00
Tinman
http://blog.hu/user/14748
<a href="http://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war?full_commentlist=1#c30887038" class="reply_nick_222511" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30887038 );">@Burgermeister</a>: <br />
<br />
"hasznaltam polart"<br />
<br />
Akkor ezzel zárható is az egész beszélgetés, mert semmivel sem voltál különb, mint akiket ekézel. A profi sportoló már rég lenyomta Tábori, Szekeres, Zatopek sikereit, mert használ eszközöket ahhoz, hogy jobb és jobb eredményeket érjen el, továbbá, hogy a saját fejlődését tudja monitorozni.<br />
<br />
Senki nem beszélt itt arról, hogy aggasd magad tele fitbittel, miband-el meg minden szarral. Pulzus alapú edzéshez kell pulzusmérő (már pedig a pulzus alapú a leghatékonyabb), meg lehetőleg egy GPS-es karóra, amivel méred a megtett távokat. Futócipő, futózokni, valamilyen kulacs az izotóniásnak/víznek, este pedig fény, hogy láss és lássanak. Aki ezeket nem használja, az világ életében az élmezőny seggét fogja bámulni. (Ha már behoztad is a profi futók kérdéskörét...)
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30887964
Válasz erre: A felszerelés
2016-07-29T11:09:01+02:00
2016-07-29T11:09:01+02:00
Burgermeister
http://blog.hu/user/222511
<a href="http://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war?full_commentlist=1#c30887646" class="reply_nick_881043" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30887646 );">@Tompahawk</a>:+1
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30887646
Válasz erre: A felszerelés
2016-07-29T10:27:26+02:00
2016-07-29T10:27:26+02:00
Tompahawk
http://blog.hu/user/881043
<a href="http://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war?full_commentlist=1#c30887038" class="reply_nick_222511" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30887038 );">@Burgermeister</a>: Eleinte én is nagyon kritikus voltam a kütyüsökkel. Van egy pár darab, amit máig nem értek (fitbit pl), vannak amik simán csak túlzások parkerdőkben futáshoz. Vannak amiket meg azért útálok, mert Apple. <br />
Aztán rá kellett jönnöm, hogy én sem vagyok teljesen normális, csak nálam máshol szorít a cipő. Így aztán semleges kívülállóként próbálok meg viszonyulni mások tikkjeihez. Meg kell érteni, ha valakinek ez örömöt okoz, abban sok rossz azért nincs. Egyetértek, nem ez a lényeg, de nem mind ugyanazért futunk.
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30887294
Válasz erre: A felszerelés
2016-07-29T09:36:01+02:00
2016-07-29T09:36:01+02:00
Burgermeister
http://blog.hu/user/222511
<a href="http://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war?full_commentlist=1#c30880152" class="reply_nick_125096" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30880152 );">@Kody</a>: pontosan, reggelente látom ezeket a tudomanyos antifutokat...borzalmas
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30887038
Válasz erre: A felszerelés
2016-07-29T08:55:28+02:00
2016-07-29T08:55:28+02:00
Burgermeister
http://blog.hu/user/222511
<a href="http://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war?full_commentlist=1#c30877608" class="reply_nick_14748" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30877608 );">@Tinman</a>: hasznaltam polart, és van is, tudom h mi a dehidráltság....de ez az egesz kutyu mizeria tul van lihegve. Tábori, Szekeres, Zatopek, mondd neked vmit? Kutyukkel sem tud millio futobol egy olyan eredményeket elérni mint ők. A futók 95% a nem resztavozik....folytassam?
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30887028
Válasz erre: A felszerelés
2016-07-29T08:52:14+02:00
2016-07-29T08:52:14+02:00
encir
http://blog.hu/user/265936
Egy kocafutónak a kínai tornacipő is megteszi, mp3 helyett meg a madárcsicsergés :-)
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30885888
Válasz erre: A felszerelés
2016-07-28T23:05:52+02:00
2016-07-28T23:05:52+02:00
Tinman
http://blog.hu/user/14748
<a href="http://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war?full_commentlist=1#c30879628" class="reply_nick_182851" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30879628 );">@nniicckk</a>: Igen, biztos nagyon sokan vannak, akik havonta 600k-t bezsákolnak. Sigh. <br />
Egy "olcsó cipő", hogy 1/2 év futás után olyan sérüléseket szerezz, hogy el is felejthesd a sportot. Több hasznost tanácsot ne, mer' minmeghalunk' :-D
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30885870
Válasz erre: A felszerelés
2016-07-28T23:01:41+02:00
2016-07-28T23:01:41+02:00
Tinman
http://blog.hu/user/14748
<a href="http://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war?full_commentlist=1#c30879776" class="reply_nick_791600" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30879776 );">@Amegy</a>: Párom használ egyet. Végig flamelte a legdrágábbtól a legolcsóbbig az összeset, mindre rávágta próba után, hogy ez sem tart, az sem tart, cserébe drágák, elegánsak és rosszak! Hiszek neki, nekem szerencsére nincs akkora mellem, mint neki :-D Végül egy ilyen mellett döntött és ezt halálra dicséri, nagyon szereti: <a rel="nofollow" href="http://www.decathlon.hu/s5044-id_8344983.html">www.decathlon.hu/s5044-id_8344983.html</a>
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30885836
Válasz erre: A felszerelés
2016-07-28T22:56:25+02:00
2016-07-28T22:56:25+02:00
Tinman
http://blog.hu/user/14748
<a href="http://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war?full_commentlist=1#c30878776" class="reply_nick_506660" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30878776 );">@DirtyHarry</a>: Ha van ismerős körödben valakinek, kérd kölcsön. Meg fogsz lepődni. Egyébként futás előtt kvázi fixre elhelyezheted a mellkasodon, akár lejjebb, akár feljebb... részemről én a szegycsont magasságéban szeretem, mert úgy garantáltan nem ver a szemembe, és nagyon jól látok 50 centire és 30 méterre egyaránt. Terepfutáshoz is tökéletes, nagyon sokszor volt már velem az erdőben, mezőn, bakhátas utakon. Egyetlen nagy hátránya, amit már írtam, hogy a futótársak szemét kiégeti, rohadt erős fénye van.
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30882154
Válasz erre: A felszerelés
2016-07-28T13:10:27+02:00
2016-07-28T13:10:27+02:00
rrroka
http://blog.hu/user/25227
<a href="http://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war?full_commentlist=1#c30881030" class="reply_nick_881043" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30881030 );">@Tompahawk</a>: szubkultúra blogok, tartsunk össze, nem? :) bakker 13000+ letöltés de durva
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30881494
Válasz erre: A felszerelés
2016-07-28T11:45:14+02:00
2016-07-28T11:45:14+02:00
Tompahawk
http://blog.hu/user/881043
<a href="http://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war?full_commentlist=1#c30879776" class="reply_nick_791600" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30879776 );">@Amegy</a>: Akartam írni róla, csak nincs tapasztalatom. Pedig nyilván nem mindegy.
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30881142
Válasz erre: A felszerelés
2016-07-28T10:54:56+02:00
2016-07-28T10:54:56+02:00
KiGab
http://blog.hu/user/865273
Tetszett, néhol mosolyogva bólogattam! :)
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30881030
Válasz erre: A felszerelés
2016-07-28T10:41:25+02:00
2016-07-28T10:41:25+02:00
Tompahawk
http://blog.hu/user/881043
<a href="http://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war?full_commentlist=1#c30880670" class="reply_nick_25227" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30880670 );">@rrroka</a>: Köszönöm, megtisztelsz.
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30880670
Válasz erre: A felszerelés
2016-07-28T09:57:36+02:00
2016-07-28T09:57:36+02:00
rrroka
http://blog.hu/user/25227
@Tompahawk: egész kevés egyébként a trollod ahoz képest hogy index címlap. :) egy szerencsételn surranósba futok kékkútból iszok, minekidemás és ennyi :)<br />
beraktalak a futóblog listánkba
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30880326
Válasz erre: A felszerelés
2016-07-28T09:12:39+02:00
2016-07-28T09:12:39+02:00
Tompahawk
http://blog.hu/user/881043
<a href="http://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war?full_commentlist=1#c30879950" class="reply_nick_408667" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30879950 );">@Kelly és a szexi dög</a>: A jó megjelenés az erdőben is nagyon fontos. Kisrókák, nyuszik, őzikék. Első benyomásuk lehet ez az emberről. Nem túl sok mindenre kell odafigyelni egyébként és akkor miért ne? Kihagyott pont lenne.
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30880152
Válasz erre: A felszerelés
2016-07-28T08:51:25+02:00
2016-07-28T08:51:25+02:00
Kody
http://blog.hu/user/125096
<a href="http://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war?full_commentlist=1#c30873256" class="reply_nick_222511" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30873256 );">@Burgermeister</a>: Kb. erről van szó. Sok embernél túl sok a tudomány, és kevés a futás.
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30879950
Válasz erre: A felszerelés
2016-07-28T07:54:48+02:00
2016-07-28T07:54:48+02:00
Kelly és a szexi dög
http://blog.hu/user/408667
Kissé hangsúlyosan foglalkozol a színekkel, meg a megjelenéssel.
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30879828
Válasz erre: A felszerelés
2016-07-28T07:14:42+02:00
2016-07-28T07:14:42+02:00
rrroka
http://blog.hu/user/25227
<a href="http://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war?full_commentlist=1#c30879776" class="reply_nick_791600" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30879776 );">@Amegy</a>: ha írsz egy nagy sportmelltartò tesztet, mi kiposztoljuk! ;)
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30879628
Válasz erre: A felszerelés
2016-07-28T03:38:59+02:00
2016-07-28T03:38:59+02:00
nniicckk
http://blog.hu/user/182851
Azert azt tegyuk hozza, hogy ez a sok marhasag csak annak kelhet, aki napi 20 kilometereket fut.<br />
Mert 5-10 kilometerhez nem kell semmi, max egy olcso cipo.
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30878776
Válasz erre: A felszerelés
2016-07-27T22:09:56+02:00
2016-07-27T22:09:56+02:00
DirtyHarry
http://blog.hu/user/506660
<a href="http://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war?full_commentlist=1#c30877608" class="reply_nick_14748" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30877608 );">@Tinman</a>: Azért a fejlámpa jóval nagyobb szabadságot ad mint egy törzsön fixen előre néző lámpa, terepfutásban el sem tudnám képzelni ezt a törzslámpát
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30878502
Válasz erre: A felszerelés
2016-07-27T21:29:01+02:00
2016-07-27T21:29:01+02:00
Tinman
http://blog.hu/user/14748
<a href="http://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war?full_commentlist=1#c30878334" class="reply_nick_881043" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30878334 );">@Tompahawk</a>: Nagyjából 1 telet és a vele járó 2 naponta végrehajtott éjszakai futásokat kibekkeltem világítás nélkül. Szintén olyan romantikázva, mint ahogy te is említetted a holdfénynél történő edzést. Akkor ssak a telefonom kijelzőjének a fénye jelezte (nem a led világítása!) a karomon, hogy ott "valaki/valami van". Soha többet. <br />
Egyrészt a jól ismert terep is válhat a bokára veszélyessé egyik napról a másikra, lehet egy vastagabb ág ami letört és tegnap előtt még nem volt ott, ma meg orra buksz benne, a random jegesedésről nem is beszélve. Másrészt közúton a szívbajt szoktam ráhozni szegény autósokra, volt aki meg is állt és zavartan nézelődött, hogy most ugyan mit is lát éppen, volt olyan is aki szitkozódva rám dudált, de a többség alapvetően lassított, kikerült, de volt olyan is, aki szerintem észre sem vett. Ez egy lutri, ahol jobb esetbe csak egy ficam a tét, rosszabb esetben az életed. Sötétben kell a fény ehhez a sporthoz rettenetesen, mindenki érdeke ez.<br />
<br />
Azt viszont én is aláírom, hogy a látásomon bizony nekem sem segített, jól elfárad az ember szeme az enyhén imbolygó led fényben, bár nagy szerencse, hogy ez a mellkasra szerelhető lámpa, ha jól állítod be nem ver a szemedbe, csak a sporttársakéba, de azokéba annyira, hogy percekig színes egérkéket látnak majd azt garantálom :-)
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30878438
Válasz erre: A felszerelés
2016-07-27T21:21:06+02:00
2016-07-27T21:21:06+02:00
Tinman
http://blog.hu/user/14748
<a href="http://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war?full_commentlist=1#c30878212" class="reply_nick_975059" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30878212 );">@Mr. Neutron</a>: Futok én mindenhol, nagyjából a futásaim fele erdei utak, erdők, mezők. Mivel előre futok (bár körpályán szoktam hátrafelé is :-D), így ez a fény ez mindig ott teremt világosságot amerre nézek. Annyira erős fénye van, hogy azt látni kellene, mert így leírva csak túlzásnak tűnne. Az viszont tény, ha a bokorban megzizzen valami, akkor hiába kapom arra a fejem, az nem elég arra is kell picit fordulnom. Egyrészt ilyen nagyon ritkán történik, másrészt kézzel szoktam rajta picit mozdítani és rögtön látom mi akar megenni :-)<br />
Igen a zseblámpás futás az még ma sem kopott ki a divatból, bár engem személy szerint zavar, ha nem szabad a karom, nálam rosszul hat az egész futás dinamikájára.
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30878394
Válasz erre: A felszerelés
2016-07-27T21:16:52+02:00
2016-07-27T21:16:52+02:00
Tinman
http://blog.hu/user/14748
<a href="http://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war?full_commentlist=1#c30877810" class="reply_nick_831772" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30877810 );">@robogó</a>: Valójában a hsz-ed gáz, nem pedig a cikk, azzal semmi probléma nincs. A surranós, artézi kutas futások az nem a maraton kategória, nagyon nem. Már pedig itt nem titkoltan a félmaraton, maraton és ultra távokon indulók osztják meg tapasztalataikat. Ettől függetlenül engem feltétlenül érdekelne, hogy most mennyit futsz? Mert a hozzászólásod erősen azt sugallja, hogy ez a sport neked már csak emlék...
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30878334
Válasz erre: A felszerelés
2016-07-27T21:11:11+02:00
2016-07-27T21:11:11+02:00
Tompahawk
http://blog.hu/user/881043
<a href="http://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war?full_commentlist=1#c30877608" class="reply_nick_14748" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30877608 );">@Tinman</a>: Jó cuccnak néz ki. Fejen tényleg tud kényelmetlen lenni, cserébe jól irányítható. Sokszor a láthatóság miatt fontosabb, mert a látást inkább rontja, mint javítja. A holdfény nekem elég, de egy saját reflektorától elvakított biciklis nehezebben vesz észre.
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30878212
Válasz erre: A felszerelés
2016-07-27T20:57:43+02:00
2016-07-27T20:57:43+02:00
Mr. Neutron
http://blog.hu/user/975059
<a href="http://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war?full_commentlist=1#c30877608" class="reply_nick_14748" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30877608 );">@Tinman</a>: Ha úton futsz, akkor tényleg praktikus, különösen a vörös fény hátul. De ha éjszaka terepen, dzsundzsában, patakban köveken átugrálva stb. fut az ember, akkor jó, ha mindig oda világít a lámpa, ahová éppen néz. Gondolom, a törzzsel nehezebb lehet becélozni, mint a fejlámpával. <br />
<br />
(Régen, amikor még nem is nagyon lehetett Mo.-n fejlámpát kapni (kb. 80-as évek), egy egyszerű, kézben tartott zseblámpával indultam el az éjszakai kocogásokra. Egyik kézben a zseblámpa, másik kézben a kutya póráza. Azután már az is nagy könnyebbség volt, amikor egy biciklilámpából fabrikáltam magamnak futó fejlámpát.)
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30877810
Válasz erre: A felszerelés
2016-07-27T19:58:15+02:00
2016-07-27T19:58:15+02:00
robogó
http://blog.hu/user/831772
Gáz a cikk ,futni kell nem magyarázni.Én surranóba is tudtam futni,inni akkor ittam ahol találtam ártézi kutat.Ergo csak egy jó cipő kell és bármerre futni.
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30877608
Válasz erre: A felszerelés
2016-07-27T19:23:02+02:00
2016-07-27T19:23:02+02:00
Tinman
http://blog.hu/user/14748
<a href="http://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war?full_commentlist=1#c30873256" class="reply_nick_222511" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30873256 );">@Burgermeister</a>: Egy "komoly futó" akinek eszerint fogalma sincs a pulzusalapú edzésről, meg a megtett kilométerekről, a hidratálás fontosságáról és összességében a saját fejlődéséről? Érdekes elemélet.<br />
<br />
A fejlámpa témához csak annyit tennék hozzá, hogy elképzelésem sincs, hogy miért szivárgott be a futó sportba. Marhaságnak tartom. Barlangászoknak, túrázóknak, sőt még kerékpárosoknak is hasznos, de egy futónak, csak zavaró tényező, még kis súly esetén is a fején, ami jól rá is tud izzadni, vagy futás közben lehet vele szarakodni, hogy elcsúszott. Felesleges kínlódás. Helyette én bevállaltam egy ilyet: <br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.triatlonweb.es/media/cache/article_middle/upload/images/article/725/article-Kalenji-Run-Light-ilumina-carreras-543ea16d96172.jpg">www.triatlonweb.es/media/cache/article_middle/upload/images/article/725/article-Kalenji-Run-Light-ilumina-carreras-543ea16d96172.jpg</a><br />
<br />
Imádom. Lassan 2 éve használom esti, éjszakai futásokhoz és az hagyj ám, hogy a 3 fokozatának hála Kenyáig ellátok vele, de ami a lényeg, hogy rohadt messziről engem is meglátnak. A hátán levő villogó miatt pedig fokozottan jól látható vagyok, mert ugye "látni és látszani"...<br />
<br />
Mielőtt valaki azzal vádolna, hogy ez kidörzsöl, elárulom, hogy eddig nem sikerült neki. Tény, hogy nyáron legalább egy vékony póló szükséges a kényelmes használatához, de eleve ki a fene megy ki topless éjszaka futni? Télen meg a legkirályabb dolog ever, hiszen hamar sötétedik. Akksija nagyon jól bírja és akár még egy laptopról is tölthető.
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30877220
Válasz erre: A felszerelés
2016-07-27T18:25:42+02:00
2016-07-27T18:25:42+02:00
Mr. Neutron
http://blog.hu/user/975059
Zselés talpú futócipő, apró mp3 lejátszó, éjjeli futáshoz fejlámpa és kész. Ködös időben éjjeli futáshoz egy nagy, bumszli, műanyag kínai fejlámpát szoktam vinni, mert az az egyetlen, amivel sűrű ködben is biztonságosan ellátni legalább 5 méterre. Téli havas/jeges terepfutáshoz jól jön a szöges talpú Icebug futócipő. Nyáron, rekkenő hőségben vastag pamutpólót veszek, mert beszívja az izzadtságot, ami futás közben lassan párolog belőle és közben hűsít. Éjszaka/ismeretlen terepen gázspray is szokott lenni a nadrágzsebben.
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30875658
Válasz erre: A felszerelés
2016-07-27T14:32:46+02:00
2016-07-27T14:32:46+02:00
haanchee
http://blog.hu/user/699077
<a href="http://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war?full_commentlist=1#c30873256" class="reply_nick_222511" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30873256 );">@Burgermeister</a>: És ki számít komoly futónak? :) Bár végül is... szóljunk az olimpikon futóinknak, hogy dobják le a technikai szettet és nyomuljanak mackóban. :)<br />
<br />
<a href="http://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war?full_commentlist=1#c30873788" class="reply_nick_881043" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30873788 );">@Tompahawk</a>: A jó zokni tényleg fontos, bár sajnos bizonyos táv fölött a legjobb zokni is ki tudja csinálni a lábad. (A jobb és ballábas zokniról annyit, hogy egyszer egy versenyen zoknit váltottam, fordítva húztam fel véletlenül a jelölt zoknikat, de már nem volt kedvem megcserélni, és nem történt semmi különös tőle :) )
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30873788
Válasz erre: A felszerelés
2016-07-27T10:43:37+02:00
2016-07-27T10:43:37+02:00
Tompahawk
http://blog.hu/user/881043
<a href="http://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war?full_commentlist=1#c30873256" class="reply_nick_222511" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30873256 );">@Burgermeister</a>: A lényeg nyilván ez. Bár szerintem a póló és a nadrág azért tud zavaró lenni, ha nem jó. A zoknit is komolyan gondoltam. Ölni tud. A többi valóban egyéni szeszély dolga. Szeretem a cuccaim, próbálok a lényegre szorítkozni, de nyilván nem vagyok védtelen a konzumvilág csábításaival szemben.
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/07/27/a_felszereles_gears_of_war/full_commentlist/1#c30873256
Válasz erre: A felszerelés
2016-07-27T09:27:40+02:00
2016-07-27T09:27:40+02:00
Burgermeister
http://blog.hu/user/222511
egykomoly futo ezeket hanyagolja..kell egy fasza cipő és gó
https://oberwaldmeister.blog.hu/2016/06/29/ultra_eloszor/full_commentlist/1#c30684220
Válasz erre: Ultra Először
2016-06-30T18:23:38+02:00
2016-06-30T18:23:38+02:00
Burgermeister
http://blog.hu/user/222511
Grat!